Al Tiglio Cucina Naturale

Al Tiglio is a plant-based restaurant located on the hills of Moruzzo, in the province of Udine.
For almost ten years, it has been one of the most influencial restaurant in the Italian vegan scene.

Chef Max Noacco finisce un piatto di tempeh

“Vegan cousine is still a free space, without borders and defined rules. A space to be filled with imagination and responsibility, harmony and love, new colors and flavors.”

– Chef Max Noacco

A gift from the heart, to your senses and soul.


Would you like to make a gift that not only pleases the senses, but also fills your beloved’s heart and soul?
Buy one of our gift vouchers!
They are valid six months from the purchase date.

Halva, Al Tiglio

Organic Cuisine

We offer a local cuisine, which uses fresh organic ingredients; our menu changes every month, following the cycle of the seasons. It is also a cuisine with international influences, inspired by travels we have undertaken over the years.

If we had to describe it in one word, we would choose the word “balance”. Our dishes have a balance of colors and shapes, but also between flavor, texture and nutritional intake. We can call a dish successful if, in addition to being tasty and pleasing to the eye, it is also healthy and nutritious.

We want our cousine to be as inclusive as possible meeting all our guests’ dietary needs.
That’s why all of our menus feature several seasonal gluten-free dishes.

Tempeh, Al Tiglio

Al Tiglio Restaurant

Born from the ashes an old tavern, Al Tiglio rises on the hills of Moruzzo, a small town in Friuli. Developed on two spacious and bright floors, the restaurant boasts a panoramic terrace overlooking a breathtaking view: with a glance, you can admire the valley and see the sea in the distance which, on sunny days, becomes one with the sky.

Sabrina e Max, Al Tiglio

Sabrina e Chef Max

Hi, we are Max and Sabrina and we are the owners of the Al Tiglio restaurant.
We opened this place eight years ago following a dream: we wanted to create a welcoming space that could introduce its guests to the wonders of vegan cuisine.
In 2014, we decided to leave our old jobs behind and dive into this adventure.
Today the restaurant is a reference point for veg cuisine not only in Friuli but also in Italy: a relaxing place, where you can enjoy plant-based delicacies and organize events related to the natural lifestyle.

Kiri, Al Tiglio

Francesco VisintiniFrancesco Visintini
15:44 13 Dec 22
Provato il menù degustazione invernale: tutto buonissimo e con sapori delicati e nuovi, dal benvenuto al dessert. Il tutto in una cornice esclusiva con vista sul panorama collinare e servizio cordiale e rapido. Un'ottima esperienza degustativa dal prezzo giusto che consiglio caldamente. Magari per iniziare ordinate alla carta, il menù degustazione è veramente ricco e arriva a velocità sostenuta: verso gli ultimi piatti eravamo abbastanza pieni, ma siamo comunque riusciti a sentire la qualità dei piatti. E lo spazio per il dessert (buonissimo, specie il "Saturno") lo si trova sempre 😉
MorenoMoreno
18:52 16 Oct 22
Bella la location e bello è il panorama che si può godere dalla terrazza. La cucina propone degli ottimi piatti vegani sia per sapori sia per colori, che deliziano tanto il palato quanto gli occhi. Il cibo offerto è fresco e i prodotti sono di stagione. Questo ristorante lo ritengo personalmente il top dei ristoranti vegani presenti in Friuli. Per questo motivo lo consiglio caldamente agli amanti della buona cucina, e le foto non sono altro che una reale testimonianza. Giunga inoltre un plauso alle gentili ragazze del servizio, le quali, spiccano per professionalità, gentilezza e simpatia. Complimenti....Accorrete...
Alexa PinattoAlexa Pinatto
21:27 14 Sep 22
Ristorante di cucina vegana molto carino, curato in ogni dettaglio, location molto intima.La ricerca del particolare si vede anche nella cucina che cerca di stupire gli invitati. Ho apprezzato molto il menù degustazione, che purtroppo ho scoperto a fine serata che era possibile anche fare qualche modifica scegliendo magari un piatto piuttosto che un altro. Da tenere presente che se non si è abituati ad accostamenti di sapori particolari diventa un po’ difficile finire tutti i piatti e gustarli al meglio.Nel complesso un ottima esperienza. Personale molto gentile.
Claudia SClaudia S
09:33 24 Aug 22
Bellissima esperienza di cucina vegana.Piatti davvero particolari e ben curati.Un po’ dispiaciuta che nel coperto non ci fosse compreso il pane (o grissini) che nella cucina italiana secondo me un must per fare la scarpetta.Però d’altro canto, su ordinazione presenti le focacce ci vario tipo .Prezzo più che giusto .Bellissima esperienza da fare anche per in on vegani/vegetariani!
Mariastella GiulianoMariastella Giuliano
09:41 21 Apr 22
Ottima esperienza. Un ristorante vegano che offre un viaggio alla scoperta di combinazioni di sapori nuovi al palato.Da ripetere sicuramente.Servizio cordiale, ben fatto!Super l'accoglienza per i nostri amici a 4 zampe, oltre alla ciotola con acqua un comodo lettino per la siesta. Bravi👍
js_loader

Join chef Max’s newsletter!